Rejsedagbog - AU - Darwin/Northern Territory
Lørdag d. 1. april 2006

Hyggetur til Hillarys Boat Harbour og aftenhygge med video

Stemningen havde tydeligvis lettet lørdag, da alle havde fået sovet lidt J
Lyndsay lavede en lækker morgenmad, som vi helt klart vil efterligne, når vi kommer hjem! Uhmm! 🤩

Senere på dagen tog de os med ned på Hillarys Boat Harbour, et hyggeligt område ved en lystbåde havn.
Vi fik fish ’n chips og mødtes med Lyndsays far, mor og bror.
Før vi kørte tilbage, nåede vi lige at få en is på et sted, hvor man først vælger, hvilken issmag man vil have, og derefter hvilket slik man vil have knust ind i isen, mens den bliver ”æltet” på en iskold sten… Uhmmm igen

Endnu et uhmm ventede os: Lyndsays aftensmad! Virkelig lækkert!
Vi nød den sammen med god, australsk vin og til en vildt sjov australsk film, ”The dish”, om de ansatte på en stor antennestation i NSW, som var den der modtog videosignalerne fra månelandingen. En herlig film fyldt med den skønne australske humor, som minder meget om jydsk humor.

Søndag d. 2. april 2006

Afslapning i svømmebad/spa og biograftur

Vi syntes vi trængte til lidt tid på egen hånd, så vi pakkede vores ting søndag formiddag og blev indlogeret på et (noget snusket) backpacker-hostel.

Men det gjorde nu ikke så meget, at det ikke var i super stand, for vi havde ikke planer om at være der længe.
Efter at have spist frokost tog vi en bus ud til Beatty Park, som er et kæmpe svømmecenter med masser af svømmebaner, sauna, dampbad og spa… Lige hvad man trænger til efter en hel uge tilbragt i en bil!!

Da vi ikke gad være der mere, tog vi ind mod byen… Vi nåede lige at se bussen køre fra os, og den næste ville først køre en time senere… Doh!
Så vi gik tilbage ind til byen og valgte at se en film i biografen… Det er LAANG tid siden, vi sidst har været i biffen… Rigtig hygsomt!

Mandag d. 3. april 2006

Rottnest Island, snorkling og Quakkas!

Uh, en grim start på dagen: Vi fandt ud af, at Martin manglede sit VISA-kort!
Det skulle dog ikke ødelægge vores planer:
Vejret var endelig med os…Det var et smukt vejr mandag, perfekt til en tur til Rottnest Island, som vi havde måttet aflyse flere gange!

Så vi mødtes med Grant og Lyndsay ved Fremantle havn og tog færgen derover.
Fra øen fik vi ringet til biografen fra søndag aften og fandt ud af, at VISA-kortet lå hos dem… Pyyh! 😲

Øen er meget smukkere end vi havde regnet med!! Den er stort set bilfri, så de fleste tager enten bussen eller en cykel rundt.
Vi fik morning tea på et bageri, før vi tog ud til en god strand for snorkling, Little Salmon Bay.
Det var overraskende, hvor godt et sted det var at snorkle! Der var MASSER af forskellige fisk, også mange som vi ikke har set tidligere, og der var endda også koraller!

På busturen tilbage til havnen fik vi dem endeligt at se: Quakkas!
De er helt vildt søde, de små ”mini-kænguruer”! En af dem stod lige ved siden af en dame, som ventede på at stige på bussen… Det så bare så sødt ud, som om den ventede på at stige på også

Vi tog båden tilbage kl 16.30, fik en is samme sted, som Kent havde taget os tidligere og gik lidt rundt og kiggede i Perth.
Vi fandt en god og billig japansk restaurant, hvor vi fik prøvet Katsu Don igen (den ret, som vi fik sammen med Josh i Melbourne).

Tirsdag d. 4. april 2006

Tilbage til Wheelers for sidste gang

Der var lige nogen ting, der skulle klares i byen om formiddagen først:
Martin skulle til frisør, og der skulle overføres nogle penge for benzinen brugt på turen til Coral Bay.

Da det var ordnet tog vi tilbage til Brian og Gail + sønner, som var kommet tilbage fra Port Hedland sent mandag aften.
Vi brugte tiden før mødet på at pakke alle vores ting ned igen og snakke lidt med familien, som lavede flæskesteg til os 🤩

Det lykkedes dem dog ikke at få sværen sprød til stor ærgrelse for dem… Vi nød nu at få flæskesteg alligevel!

Til mødet havde menigheden besøg af deres kredstilsynsmand, som viste sig af være dansker!
Han havde boet i Danmark, indtil han som 9-årig flyttede med familien til Tasmanien.
Vældig hygsomt at tale med ham.

Efter mødet tog Kent og Drew og nogle andre os med til et udkigspunkt kaldet ”Zig Zag”, hvor man har et uforligneligt udsyn over Perth efter mørkets frembrud.
Samtidig oplevede vi noget helt særegent: En ”månenedgang”!
Månen hang meget lavt over byen, da vi kom, og mens vi kiggede på, blev den mere og mere rød og gik ned i horisonten bag byen ligesom en smuk solnedgang… Meget spektakulært!

Vi tog alle tilbage til familien og hyggede os med snak og guitarspil (tre guitarister til stede!) til alt for langt ud på natten 🤭

Onsdag d. 5. april 2006

Tidlig afsked med familien Wheeler og med fly til Darwin

Flyet fløj til Darwin kl 8 om morgen, så vi skulle rimeligt tidligt op.
Vi sagde farvel til familien… Vi kommer nu til at savne dem!

Da vi kom til Darwin og kom til vores hostel, blev vi meget positivt overraskede: Vores værelse er super!! Det er urimeligt billigt i forhold til, hvad vi får. Og så har vi en super pool lige uden for vores dør! (Og fjernsyn  )
Det er for fedt, at vi skal have vores sidste feriedage her!!! Weeehaaa! 😀

Resten af dagen skal bare gå med afslapning!!!

Torsdag d. 6. april 2006

Ferie som var vi på charterferie!! + en dårlig nyhed…

Der er jo ikke så meget at fortælle, når vi har brugt hele dagen på bare at slappe af ved pool’en og på svalegangen udenfor vores værelse 😎

Men vi fik en rigtig dårlig nyhed: Vores bil er dumpet noget så eftertrykkeligt til syn
Den måtte ikke engang køre, indtil vi fik lavet fejlene… Så vi har ingen bil, når vi kommer hjem… Fedt nok! 🤨

Vi trøstede os selv med en virkelig lækker burger lavet på restauranten, som er tilknyttet The Cavanagh, som vi bor på, og bagefter så vi en film på vores værelse 🙂

Fredag d. 7. april 2006

Afslapning… STREEESSS!!!!.... Afslapning igen

Fredag skulle bare være lige som torsdag: Vi skulle intet hårdt lave 😎
Og sådan gik det meste af dagen da også… Lige indtil Martin besluttede sig for at ringe til Sahara Adventures, som vi skulle på tur med lørdag til Kakadu og Litchfield National Parkerne samt Kathrine.

Kathrine oplever nemlig i disse dage de værste oversvømmelser i over 100 år, og alle veje til byen er spærret.

Så vi regnede med, at vi ikke kom til Kathrine, men at Sahara Adventures i stedet viste os noget andet eller tog en dag at turen… Det gjorde de ikke… De aflyste!
Så stod vi så ellers der med håret i postkassen.

De næste 2-3 timer var et stort kaos for Martin, der desperat prøvede at hitte ud af, om vi kunne få pengene tilbage for turen, hvad vi skulle gøre med logi, og hvilke alternativer vi havde til turen…
Det var især et problem, fordi de fjolser ved Sahara ikke ville snakke med MyPlanets Sydney-kontor om det, da det var MyPlanets Holstebro-kontor, der havde booket turen…Og Holstebro-kontoret var slet ikke åbnet endnu!!

Men det lykkedes at finde en løsning: Vi bliver på The Cavanagh en ekstra dag lørdag (mere afslapning… Aaahh!! ) og så tager vi med Adventure Tours på en 3dages tur til Kakadu og Litchfield i stedet.
Det skal nok blive godt, selvom vores logi på 3-dages turen ikke er helt samme standard som på Sahara’s.

Lørdag d. 8. april 2006

Ja, gæt selv hvad det meste af dagen er gået med

Mere afslapning… Ganske rigtigt 🤩 Det er svært at blive træt af det 😉

Vi skulle dog lige købe lidt ind til turen søndag-tirsdag, og her i aften er der en del ting der skal ordnes via internet, udover at vi skal pakke vores ting, så vi kan tjekke ud af værelset, før vi bliver hentet søndag kl. 6.20… Tiidligt! 🤔